Dette website anvender cookies. Bl.a. til indsamling af statistik. Læs mere. Jeg accepterer

Indkøbspolitik

Én fælles indkøbspolitik

Fællesindkøb Fyn er formaliseringen af den indkøbspolitik, som kommunalbestyrelserne i Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland, Nordfyns og Nyborg kommuner i fællesskab har underskrevet.

 

Hensigten med indkøbspolitikken er at skaffe de fem kommuner markedsrigtige vilkår ved indkøb af varer og tjenesteydelser i skoler, institutioner, plejecentre, administrationsenheder m.v. Dette sikres ved indgåelse af indkøbsaftaler, hvor fokus er rettet mod:

  • Optimal behovsdækning
  • Priser og betalingsbetingelser
  • Service og leveringsbetingelser
  • Energiforbrug og miljøbelastning
  • Administrative processer
  • Totaløkonomiske virkninger

 

Herudover har indkøbspolitikken til formål at forenkle og effektivisere indkøbsarbejdet ved at samle indkøbene på færre leverandører og produktvarianter.

 

Den fulde ordlyd af de fem kommuners indkøbspolitik kan du læse her.