Dette website anvender cookies. Bl.a. til indsamling af statistik. Læs mere. Jeg accepterer

Om os

Grundlag og organisering

Fællesindkøb Fyn er et strategisk indkøbssamarbejde mellem Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland, Nordfyns og Nyborg kommuner.

 

Samarbejdet er formuleret i en fælles, forpligtende indkøbspolitik vedtaget og underskrevet af de fem kommunalbestyrelser. Fællesindkøb Fyn ledes af en bestyrelse beklædt med en repræsentant for hver af de deltagende kommuners direktioner.

 

Til at gennemføre indkøbspolitikken er vi et team bestående af en indkøbschef, seks indkøbskonsulenter, en indkøbs- og udbudskoordinator, en e-handelskoordinator, en controller samt en contract manager.

 

Funktioner og opgaver

Teamets hovedfunktion er at gennemføre fælles udbud for de fem kommuner. Men vi løser også en række andre opgaver. Heraf kan nævnes:

  • Lejlighedsvis gennemførelse af udbud og tilbudsindhentning for enkelte kommuner
  • Vedligeholdelse af elektronisk indkøbsdatabase
  • Vejledning i e-handel
  • Rådgivning om indkøb specifikt og generelt
  • Uddannelse af ordreafgivere (lokale rekvirenter af varer)
  • Overvågning af leverandørmarkedet
  • Deltagelse i interne og eksterne erfa-grupper

I menuen til venstre kan du søge oplysninger om kommunernes indkøbspolitik samt om hvem vi er hos Fællesindkøb Fyn.